Ron had dus de omschakeling waar ik bang voor was: een week zonder internet.
Wel een vreemde ‘oplossing’: alles er uit trekken en na een paar uur werkt het. Ben ik toch benieuwd wat er achter de schermen gedaan is waarvoor de stekker uit de telefoonlijn moest, maar daar kom je nooit meer achter.
De chat van SFR mag RED klanten niet helpen, die moeten van hun eigen chat gebruik maken, vandaar de doorverwijzing naar je eigen espace client. ALs jouw espace client werkt, dan kun je daar de juiste chat kiezen.
Helaas werkt mijn espace client nog steeds niet, samen met die van minimaal tientallen andere RED klanten. Zie ook het draadje in forum voor RED klanten hier.
Ik kan dus bijvoorbeeld wel zien dat er inmiddels een rekening klaar staat, maar ik kan die niet inzien. Kan niet bij m’n webmail, antwoordapparaat, chat, etc. Via de app van RED op m’n smartphone kan ik de rekening wel inzien.
Intussen heb ik van Orange per mail de bevestiging binnen dat m’n internetabonnement op 8 juli wordt beëindigd. De mail en espace client van Orange blijven 6 maanden toegankelijk, netjes. En inderdaad, nu kan ik er weer bij. Wel vreemd dat de klant een aangetekende opzegbrief met bevestiging van ontvangst moet sturen en Orange een simpel mailtje terug stuurt.