Reageer op: Élections législatives

#205561
 Noë
Sleutelbeheerder

Het is nooit verkeerd om een paar jerrycans in te slaan, maar let wel op de houdbaarheid van de diesel als je dat doet.
Een volle vriezer kan ook geen kwaad, en eventuele belangrijke reizen inplannen zodat je niet straks met je autootje in een volledig volgepropte snelweg komt te staan.
Het meest hinderlijke voor mij aan dit soort stakingen zijn de vernielingen die erbij gepaard gaan.
De rode mutsen die verkondigden dat ze de ecotax niet konden betalen en door de media ruim beschreven op het bordje van het publiek werd geschoven, en niemand die de leugens doorhad.
Ik heb in die tijd eens een groep studenten een rekensom laten maken, ze moesten willekeurige transporteurs bellen om te vragen wat hun laadvermogen was, en er werden routes gepland.
De uitslag verbaasde de jongelui enorm, de ecotax op een fles wijn of een kilo aardappelen was zo ver beneden de een/tiende cent, dat ze zich beduusd op hun hoofd krabde en vroegen, waar hebben ze het over.
Overigens werd ook iedereen voorgelogen dat de vrachtwagenchauffeur die ecotax zou moeten betalen, terwijl niemand zich afvroeg of dat niet gewoon doorgerekend wordt naar de consument.
Macron moet zich vooral bezighouden met de mensen de waarheid te vertellen, en de leugens van de oppositie en vakbonden duidelijk zichtbaar te maken voor het publiek.
Een ding zit hem alvast mee : hij begint waarschijnlijk gelijk na het weekend met de plannen en iedereen weet het, in de vakantie staken de fransen niet, dan gaan we naar het strand:-)
Dat de opkomst laag was is niet omdat ze tegen Macron zijn, dan hadden ze wel anders gestemd, er was keuze genoeg.
Het was een eerste echt warme zondag van het jaar, en ik weet niet of U het doorzien had, maar we hebben prachtig zomers weer gehad maars steeds op vrijdag sloeg het om en zaten de mensen weer in een weekend wolken en buien.
Vandaar dat men dit weekend waarschijnlijk dacht, bekijk het maar met je verkiezingen, ik pak de zwembroek.
Dit weekend wordt dat waarschijnlijk nog erger, de meeste fransen geloven dat <macron het wel zonder hen kan.

Cees.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?