Reageer op: Test OUTILS MULTIFONCTIONS (frummelaar)

#205108
 Noë
Sleutelbeheerder

Ik heb deze FEIN een twintig jaar geleden gekocht voor toen zo’n schrikbarend bedrag van 700 gulden, maar het was een onmisbaar stuk gereedschap in de jachtbouw.
De machine leeft nog steeds, heb er diverse rare capriolen mee uitgehaald, en er vorig jaar zes messen mee versleten om een betonlijm (vroeger werd vloerbedekking nog met zo’n lijm vast gelegd schijnbaar) van een houten parketvloer van pakkembeet 30m2 af te “steken”.
Je kunt er haarzuiver mee werken: een kennis had een click-parketvloer en in één deel een deuk.
Malletje gemaakt van medium, en er met de FEIN dat deeltje uitgezaagd, en er een nieuw deel ingelijmd.
De schuurdelen van de FEIN zijn ideaal voor moeilijke plaatsen.
Zoals al boven beschreven, als je eenmaal zo’n machine hebt, gebruik je hem meer dan je verwacht had.

Voor alle machines geld: Hoe zit je zelf in elkaar.
Ben je een active doener, koop dan absoluut geen Ryobi met al die mooie batterijen en lampjes.
Dan heb je meer succes bij de industriele versies van Hitachi, Makita, Bosch, of Metabo.
Let er wel op, veel professionele merken zoals onderandere bovengenoemde hebben OOK een serie amateur-tools.
Bij Bosch is de blauwe professional, de groene amateur (te vergelijken met Ryobi)
Hitachi professional is het knopje rechts, rechtsom, en bij de amateur het knopje links rechtsom.
Ook het Amerikaanse merk Milwaukee blinkt uit en vind je heel soms bij Aldi, maar anders zijn ze schreeuwend duur.
Wil je echt ongestoord profesioneel werken, koop dan Festool, maar dan moet je wel diep in de buidel tasten voor gereedschap wat uitblinkt in alles.
Het grote voordeel van Duitse machines is overigens dat ze nooit technisch veranderen.
Op mijn oude FEIN passen nog steeds de nieuwste hulpmiddelen, en ik heb toevallig een paar weken geleden een aantal schuurpads en kabels van de Festools vernieuwd.

Cees.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?