Reageer op: overschrijven op iban nummer

#204994
 Noë
Sleutelbeheerder

Banken in Frankrijk zijn middeleeuws.
CA is geen nationale bank maar regionaal.
In La Rochelle was het om te janken, maar hier gaat alles goed.
De eerste aanvaring kreeg ik omdat er een betaling werd gedaan in Loosdrecht, gelijk werd alles geblokkeerd.
Geen probleem, behalve als je bij de peage kom.
Men dacht dat het fraude was.
Nou jah.
Uitgelegd dat dit nog wel eens voorkom, men bleef blokkeren.
Omdat ik geen loonstrookje heb is mijn plafond 350 euro per week.
Nou, moet je een keer naar Leroy gaan, dan ben je daar zo overheen.
Uit ellende een andere rekening geopend.
Toen ik hier kwam was op den duur de rekening aan aanvulling toe, dat doe ik veiligheidshalve met cheques.
Die moest ik komen brengen.
Ja daahaag, dat is zeven uur rijden !
Snel hier (cote roannaise) een andere rekening geopend, men had een factuur nodig van de edf.
Heb ik niet, we hebben het huis net gekocht, ik heb een contract van de edf maar de factuur komt pas over 2 maanden.
Die hebben we toch echt nodig, anders geen rekening.
Zucht.
En toen gebeurde een wonder, want wat is namelijk het geval, ze willen dat je ze belt op een 0800 nummer waar je nimmer wie dan ook aan de lijn krijgt.
Ik wordt gebeld, ik stond rood, en het wonder….. het was een nummer uit de stad, niks 0800.
Of ik even dat probleem op kan lossen.
Ja hoor, hier hebt U een nummer, en ze maakt een afgeproken bedrag over.
Ik was een telefoonnummer rijker.
Toen die nieuwe rekening, ik laat ze de akte zien van de notaris, kijk ik ben eigenaar, net gekocht.
Neehee, factuur edf meneertje, dat staat in onze beleidsregels.
Na 2 maanden kreeg ik een factuur, goddank, we kunnen de heilige edf wel een plaats naast het jezusbeeld geven.
Hier gaat alles beter, ik kan over de hele wereld betalen met internet, kan reizen zoveel als ik wil, en uitgeven zoveel als ik wil als ik maar niet rood kom te staan.
Ze boden me zelf aan die rekening in La Rochelle te sluiten, dan hevelen ze alles gewoon over zei de mejufrouw vriendelijk.
Dat was in december, het is haar nog steeds niet gelukt.
Dus schijnbaar is het zelfs tussen hun onderling nog erger dan tussen klant en CA.
Advies, ga een keer rood, dan bellen ze je van hun kantoor en heb je een nummer.
Lekker handig is dat.
Daarna kun je gewoon met je kaart in de hand op afstand betalen, waar ook ter wereld.

Cees.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?