Reageer op: overschrijven op iban nummer

#204990
 Noë
Sleutelbeheerder

Hallo Harry,

Ik had een hilarische ervaring met verzekeraar Amaguiz, een dochter van Groupama. Sinds drie jaar kun je je eigen gegevens invullen en dan een automatische overschrijving mogelijk maken ten laste van je eigen bankrekening. Destijds heb ik de IBAN van mijn Postbankrekening ingevuld. Dat werd door het systeem geweigerd. Reden? Een buitenlandse IBAN!
Gebeld naar Amaguiz en het probleem voorgelegd en ook gevraagd om een IBAN van Amaguiz zodat ik het geld zelf zou kunnen overmaken. Dat mijn IBAN werd geweigerd was logisch, aldus degene die mijn vraag beantwoordde, want geen Franse rekening. En een IBAN van Amaguiz kon ze niet achterhalen. Uiteindelijk was het advies: Zoekt u maar een andere verzekeraar.
Een Franse vriend van ons heeft toen de premie maar betaald. Het jaar daarop bleek Amaguiz er een automatische overschrijving ten laste van onze vriend van gemaakt te hebben. Dit jaar woont hij in Washington, maar Amaguiz schrijft nog immer keurig af. Invoer, tot drie maal toe, van mijn eigen gegevens heeft niet mogen baten.
Kortom, we hebben nog wel even te gaan.
Overigens heb ik omwille van ontbrekende service en middeleeuws bankieren van de CA mijn rekening alweer een achttal jaren geleden opgezegd. Kostte me drie maanden en twee bezoeken aan de bank.

Jeroen B 62

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?