Reageer op: Voilà de nieuwe Franse regering

Noë
Sleutelbeheerder

Bonjour,

Eigenlijk is het in de grond heel eenvoudig. De Fransen willen gewoon alles. Een maximaal 35-urige werkweek, keuze uit veel leuke goedbetaalde banen waar je niet te moe van wordt, uiterlijk met 55 jaar met pensioen, universele gezondheidszorg, gesubsidieerd wonen, een goede lunch met prima wijn, 6 weken vakantie, elke maand een bijzondere feestdag, gratis universitaire studie, maximumprijzen voor stokbrood en koffie, door werkgevers vergoede verzekeringen tegen alles, betaald verlof voor bezoek aan dokter en minnares, hogesnelheidstreinen en autoroutes naar Parijs (en nergens anders), lagere belastingen, de baas zijn van Europa en Frans als wereldtaal.

Macron heeft laten doorschemeren dat ze daarin hun zin gaan krijgen. Zodra duidelijk wordt dat dat niet gaat gebeuren, gaat zijn populariteit dezelfde kant op als die van Hollande. Ik voorspel dat hij maximaal 1 termijn vol maakt en dan nét als Hollande exit stage left gaat. Wellicht zelfs met nóg lagere waarderingspercentages. Terwijl de bevolking dan nóg gefrustreerder zal zijn dan ze nu al is omdat ze zich wéér voor een karretje hebben laten spannen.

Ondertussen gaat de rot in de constructie onder de verse laag Macronverf onverbiddelijk verder.

En begin me alsjeblieft niet wéér over dat basisinkomen, dat idee was volgens mij hier al grondig afgeserveerd. Daar heeft Macron dan weer wél gelijk in.

Salutations, Jos

©2025 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?