Reageer op: diabeteszorg en zorgverzekering

Noë
Sleutelbeheerder

Hallo,

het is een tijdje geleden dat ik jullie informatie had gelezen. Ten eerste, harstikke bedankt voor de informatie. Jullie informatie is goud waard.
Inmiddels ben ik verhuisd naar Lille, heb ik een baantje gevonden, een numéro sécu provisoire ontvangen (ik wacht nog op mijn carte vitale) en ik heb een huisarts. Mijn eerste ordonnance voor de teststroken ( om bloedgucose te meten) heb ik bij de Pharmacie afgehaald. Dat ging goed. Ik moest het zelf betalen maar met het ontvangen formulier ben ik naar de CPAM gegaan en als het goed is doen zij een remboursement binnen twee weken.

Ik heb nog een andere vraag. Ik gebruik namelijk Tresiba in plaats van Lantus. Deze insuline is niet verkrijgbaar in Frankrijk. Als ik wil doorgaan met deze insuline dan zou ik deze in Nederland moeten halen en proberen te vergoeden in Frankrijk. Een ingewikkeld proces, lijkt me. Heeft iemand hier ervaring daarmee?

Nog een vraag aan MaryLuc; welke bijverzekering heeft u afgesloten bij Groupama? Het procenten verhaal is voor mij nog niet geheel duidelijk. Tevens een assurance verzekering is niet zo duur vergeleken met Nederland. Dus het zal geen kwaad doen om iets zoals 200 % te nemen???

groetjes en merci beaucoup
Bruno.

©2025 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?