Krelis, ik verdenk je niet van stompzinnigheid noch van ultrarechtse sympathieën. Maar het blaadje dat jij hier zonodig (en vol sympathie voor het artikel) onder de aandacht moest brengen heeft die eigenschappen wel. En je opmerking over dat het er niet toe doet waar informatie vandaan komt vind ik nog steeds stompzinnig. Misschien is het boek “No place to hide” van Glen Greenwald, dat Jos mij aanraadde en dat ik nu aan het lezen ben, ook iets voor jou.
Dat je je intellectueel ver boven mij verheven voelt wist ik al van een vorige gelegenheid, waarbij ik trouwens volkomen gelijk bleek te hebben. Of jij wel of niet boos op me bent laat me trouwens siberisch.
Cees, met je uitspraak “Het zijn ratten…..” ben ik het volledig oneens. Alles heeft een oorzaak. Het zijn medemensen, gestoorde en gevaarlijke medemensen weliswaar, maar wel mensen zoals jij en ik. Bovendien is het onmogelijk om alle terroristen uit te roeien, want ieder krachtdadig optreden kweekt nieuwe terroristen. Wel ben ik het ermee eens dat veroordeelden wegens terrorisme nooit meer vrij mogen komen en nooit meer de gelegenheid moeten krijgen om anderen te infecteren. Dat laatste gebeurt nu te vaak in de overvolle gevangenissen, waarin vooral gekleurde armelui zitten. Witte mensen met witte boorden krijgen immers gevangenisstraffen “avec sursis” en een boete.
Ik geloof in het wegnemen van de oorzaken, maar misschien is het daarvoor al veel te laat. Dan kunnen we alleen nog hopen op de tijd, al zullen wij die niet meer meemaken. De meeste mensen in Zuid-Frankrijk en Spanje zijn afstammelingen van wat wij “de Moren” noemen.
Over 100 jaar zijn we allemaal dood.