Macron is ook clean, alleen is een kandidaat bijvoorkeur oud en ervaren en heeft een groep achter zich.
Een van de argumenten tegen Macron (vooral afkomstig vanaf rechts) is dat hij geen majorité heeft, wat natuurlijk onzin is.
Ik weet uit voorgaande reacties van jou dat je een aanhanger van Macron bent o.a. omdat hij in jouw ogen zo’n leuk smoeltje heeft, een argument dat helaas ook door dames gehanteerd wordt, of dat een criterium zou moeten zijn.
Je realiseert je toch hopelijk wel dat het een egotrippende kreten slakende populist is. Zijn ambities liggen hoog en daar moet alles voor wijken. Aanvankelijk fanatiek lid van de PS kreeg hij in de gaten dat zijn ambitie (president worden) via die partij niet mogelijk zou zijn, één omdat de PS zeker geen president ging leveren en twee omdat hij waarschijnlijk niet de eerste kandidaat van de PS zou zijn. Niet getreurd, dan richten we toch een nieuwe organisatie op waarvan we gaan stellen dat we nu niet meer links zijn, maar ergens in het midden zijn te vinden. De parallel met de rest van de wereld is snel te trekken, studenten zijn bijna altijd links, maar zodra ze een baan hebben worden ze al snel naar de rechterzijde van het politiek veld getrokken.
Zijn programma is afgestemd op wat de gemiddelde Fransman wil horen, maar als hem gevraagd wordt hoe hij zijn programmapunten wil gaan realiseren vervalt hij helaas in een aantal algemeenheden en komt er geen duidelijk antwoord.
Kort gezegd heb ik niet de indruk dat de heer Macron Frankrijk omhoog zal stuwen in de vaart der volkeren, maar ik laat me graag verrassen.
Wie ook president wordt, over een jaar of twee drie zullen we de eerste indrukken krijgen van zijn resultaten. Ik vrees met grote vrezen.