Reageer op: Hamon, Mélenchon, Jadot en Macron

bosbess
Deelnemer

Hari Seldon, ik weet weinig van het Middenoosten, het is nogal groot en er heerst oorlog en verderf. En godsdienst.

Hier in Frankrijk leven we vredig, met af en toe een stelletje lamzakken die de vrede verstoren. En met lamzakken die vinden dat ze moeten houden wat ze hebben, omdat hun dat rechtmatig toekomt, zodat ze, ach wat zielig, met hun centen de grens over moeten sjouwen. En met lamzakken die hun geld menen te moeten verdienen door kleine kinderen sexueel te misbruiken.

Natuurlijk is het dweilen met de kraan open, maar het alternatief is niets doen. Daarvoor zal geen enkele regering de verantwoordelijkheid durven nemen. Dat is logisch. Zodra er iets gebeurt krijgt de overheid toch al de schuld: jullie hebben niets of niet genoeg gedaan om het te voorkomen. Wij burgers eisen dat er maatregelen worden genomen zodat we ons tenminste nog enigszins veilig kunnen voelen. Want het gros van de mensen loopt niet met wapentuig, koestert geen kapitalen en zit niet met z’n vingers aan kleine kinderen. En heeft kortom weinig privacy nodig. Daar komt bij dat tegenwoordig met alle techniek toch al van iedereen alles op straat ligt. Privacy stelt door internet weinig meer voor.

Wat het drugsbeleid betreft: ik ben het met je eens, al een halve eeuw, maar het NL dubbelhartige drugsbeleid verdient ook bepaald niet de schoonheidsprijs. In Frankrijk, waar inderdaad ongelooflijk veel shit wordt gerookt, begint nu ook langzamerhand door te dringen dat ze marihuana vrij moeten geven zodat de winsten aan de staatskas ten goede komen en de politie haar normale werk kan doen. Maar de gewone man, die rookt en zuipt bij het leven, gruwt van “drugs”, mede door de jarenlange overheids-antipropaganda. Nu de overheid tot inkeer komt zal ook eerst het volk moeten worden omgeturnd. Kost ook weer tientallen jaren. Ik ben bang dat ik niet meer zal meemaken dat teelt, handel en gebruik van marihuana worden vrijgegeven.

Uiteraard is het verlies van steeds meer privacy vervelend, maar ik kan er niet wakker van liggen. Vergeleken met de dreiging van een derde wereldoorlog door die onvoorspelbare, megalomane idioot van een Trump is privacy peanuts en een luxeprobleem.

©2025 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?