Bonjour,
Ik vind het opvallend hoe de Franse verkiezingen lijken te degenereren van een proces waarin wordt gekozen voor de meest aansprekende kandidaat, naar een wedstrijd in het wederzijds besmeuren met schandalen van allerlei aard. Is dat soms afgekeken van de Amerikanen, die al sinds jaar en dag kandidaten laten sneuvelen met allerlei “muckraking”? Ik vind dat geen verbetering.
Overigens lijkt het erop dat Marine le Pen het minst wordt geraakt door wat voor aantijgingen dan ook. Ze zijn er wel, maar bij haar aanhang lijkt ze er relatief gemakkelijk mee weg te komen. De schandalen rond haar concurrenten lijken haar positie zelfs te versterken.
Een half jaar geleden leek een Président le Pen me nog volslagen onmogelijk. Maar als het zo doorgaat, er nog wat schandalen rond de tegenstanders bij komen of een terreurdaad plaatsvindt, dan kan dat oude spreekwoord over die honden en dat been wel eens in het voordeel van Le Pen uitpakken. De financiele markten zijn er allesbehalve gerust op.
Één ding is zeker, de Franse verkiezingen zijn nog allesbehalve een gelopen race. Spannend!
Salutations, Jos