Ben het niet met je eens Jako.
Frankrijk kent geen 40 urige werkweek.
De officiële werkweek is 35 uur, alles wat je meer werkt zijn overuren (of soms zelfs niet eens betaald)
Wat betreft de schoolverlaters heb je gelijk, ik zou zelf als ik Macron was daar een hard punt van maken.
Ik weet uit ervaring dat veel bedrijven Louis aannemen, hij functioneert amper, en ze kieperen hem weer op straat.
Na een paar keer krijgt Louis te horen dat hij iets anders moet doen, dus een formation.
Na de formation krijgt Louis nog steeds geen baan, hij is gewoon te duur voor het bedrijf als beginneling, d’r uit!
Een jongen die ik persoonlijk ken heeft maar liefst 8 keer een formation gedaan, betaald door de staat, en kwam uiteindelijk bij een association terecht waar ze niet kijken op wat hij kost (subsidie weet je wel) maar wat hij kan.
En hij kan een hoop, dat geef ik hem na 🙂
Als zo’n jongen de helft had verdiend, was hij nu bedrijfsleider geweest, want koppie heeft hij wel.
Bosbess, inderdaad is de journalistiek niet erg zuiver en lijkt het soms of ze er werkelijk niets van begrijpen.
Zoals ik al eerder zei op het bericht van Jos (22-2)
En dan betichten ze Macron dat hij draait 🙂
Het schijnt in het spiekbriefje te staan van elke presidentskandidaat “minder functionaires”.
Iedere fransoos weet dat Frankrijk gebukt gaat onder een last aan functionaires, dus als we die terug brengen is de kans van winnen al weer groter.
Fillon 500 duizend, Juppé ging daar zelfs nog eens 100duizend overheen, maar gelukkig blijft Macron bij een eerbiedwaardiger 120duizend, wat me redelijker lijkt.
Cees.