Macron neemt duidelijke standpunten in, alleen verdommen mensen/journalisten goed te luisteren.
Macron heeft in een meeting gezegd dat we meer kunnen werken dan 35 uur.
Oh oh oh, wat erg, schreef men, me moeten meer dan 35 uur werken.
In de volgende meeting wordt Macron er op aangevallen, en ook op social media natuurlijk.
Nee zegt Macron, we moeten helemaal geen 35 uur werken maar …… en hier stoppen ze weer met luisteren…… iemand die jong en ambitieus is kan gerust 46 uur werken.
Ahhh, zie je wel, hij draait 180 graden om, nu weer wel 35 uur werken.
Dat is er precies aan de hand, hij draait niet, hij verklaard zijn programma en de media luistert maar half.
Ondertussen denkt de media nog steeds dat ze slimmer zijn dan het volk, en dat hebben we gezien met de Brexit en Trump.
Het volk is de power, en Macron speelt daar op in 🙂
Het is tactiek, Macron is een hele slimme jongen.
Macron verteld in iedere meeting wat zijn programma behuisd, daar heeft hij ruimschoots de tijd voor en de zalen zitten bomvol.
Ondertussen is de Kennedy van Frankrijk zo populair geworden dat trouwe rechtse stiekem gaan luisteren wat deze jonge knaap te zeggen heeft, met vaak het resultaat dat hij helemaal niet zo verkeerd is.
Macron draait dus niet, hij legt uit, en zijn publiek luistert.
Straks als de campagne echt begint hoeft hij alleen maar kort en bondig te antwoorden, zijn aanhangers weten immers alles al.
In de tijd dat Obama de rising star was woonde ik deels in Chicago, ik heb hem toen vaak gehoord en het lijkt verdraait veel op wat Obama toen deed voor hij de verkiezingen in ging.
Cees.