Reageer op: Hamon, Mélenchon, Jadot en Macron

Noë
Sleutelbeheerder

@Bosbess,

Ik kwam hier even langs en ik zie wat jij niet begrijpt:

Voetballer krijgt 1 miljoen bruto salaris. Ingehouden wordet door de werkgever de normale zaken. Hij houdt dan bijv 750.000 euro netto over, maar daarover moet hij 300.000 inkomstenbelasting betalen. Daarna houdt hij 450.000 over .

Nu komt het: aan het einde van het calenderjaar zegt de belasting dienst: mijne heren u hebt een werknemer met een salaris van 1 miljoen bruto, u moet daarover een onmoeddigingstax betalen van 75 %, zijnde 750.000 Euro. Even afrekenen graag. De voetballer kost de ondernemer derhalve 1 miljoen aan loon + 750.000 aan ontmoedigingstax.

De stupiditeit van jako zit er dus in, dat ten eerste het systeem bijzonder fraudegevoelig is ( geef de voetballer 999.999, 1 plaats van 1.000.000 en je hoeft geen tax te betalen, of betaal zij maitraise 100.000 en de voetballer zelf 900.000) en bovendien verstoor je de marktwerking. In frankrijk betaal je voor een voetballer veel meer dan bijv. in Spanje (nl. de ontmoedigigstax).

Nu zal de franse wergever niet geacht hebben aan sportende voetballer, maar eerde aan vette luie ondernemers (en die mogen – nee moeten – we flink pakken, maar de krankzinnigheid ervan is dusdanig zelfs door een kalende pizzakoerier niet kan worden goedgepraat. Politici zijn over het algemeen niet goed bij hun hoogd. Geef mij maar LePen, Wilders of Trump

©2025 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?