Reageer op: Hamon, Mélenchon, Jadot en Macron

Noë
Sleutelbeheerder

Met mijn bedrijf moet ik RSI betalen, en dat doe ik in Aytre, net naast La Rochelle.
Die sturen dan de cheque door naar RSI in Niort, waar die wordt verwerkt, en dan zien ze uiteindelijk in Nantes dat ik betaald heb.
Nu is het tig keer voorgekomen dat ik een huissier uit Nantes aan de deur krijg.
Na onderzoeken blijkt dan dat de cheque of nog in Aytre ligt, of nog in Niort.
De huissier rekent een bedrag van 90 euro voor zijn werk, die ik natuurlijk niet hoeft te betalen, dus gaat de rekening naar RSI.
Ander voorbeeld: ik moet de havenmeester betalen voor de boot.
Ik stuur elke maand een cheque (eens per jaar is niet mogelijk)
Dan krijg ik een aanmaning van Tresor public.
De havenmeester stuurt mijn cheque naar het gemeentehuis, en die op hun beurt naar Tresor public.
Zelfde verhaal, de havenmeester vergeet m’n cheque, of het is zelfs een keer voorgekomen dat de cheque in de la van de chef lag en die was op vakantie, en die lade zat uiteraard op slot.

Zolang ze in Frankrijk incapabel zijn om serieus en logisch te werken, is het onmogelijk wat voor een vernieuwingen dan ook door te voeren.
Zelfs een basisinkomen moet geregeld worden door ambtenaren.
Zolang die ambtenaren zo werken lukt zeker dit eenvoudige systeem nooit en te nimmer.
Laat eerst een Macron of wie dan ook (zelf geloof ik het meest in Macron, eindelijk een president die engels spreekt en de wereld om zich heen bekijkt) deze wanorde eens opruimen, en dan mogen ze verder kijken.

Cees.

©2025 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?