Reageer op: LED lampen gratis en voor niets

#188444
 bosbess
Deelnemer

Test van ruim drie jaar geleden. Zoals in het artikel is te lezen worden LED-lampen steeds beter. Op dit doosje staat 25000 branduren. Schakelcyclus 50000. Merk: Living Art.

Van alle merken sneuvelden er in de test een paar na te korte tijd. Daarom moet je volgens de Consumentenbond het bonnetje en het doosje bewaren en gratis een nieuwe lamp vragen als hij het aantal branduren niet haalt. Ik zie me al turven… Het is maar de vraag of ik zelf het aantal branduren haal. De lamp in de woonkamer brandt meestal een aantal uren per dag, maar alle andere af en toe een half uur. Ik zie me echt niet na tien jaar naar de winkel stappen en vragen om een gratis nieuwe lamp. De kop van het peloton qua levensduur interesseert me niet, wel de prijs en de kleur en de intensiteit van het licht.

Omdat de gratis lampen niet dimbaar zijn, had ik via internet twee dimbare LED-lampen gekocht bij een NL lampenboer. Ik heb namelijk bedlampjes, die je aanzet door tegen de onderkant te tikken. Eén keer is flauw licht, twee keer is helderder, drie keer helder, vier keer: uit. Die (dure) dimbare LED-lampen gaven in één stand nauwelijks licht (hoewel net als oude peertjes 40 watt) en flikkerden in de andere standen. Deze Aldilamp doet het prima, alleen varieert ie niet. Eén keer tikken: aan, drie keer tikken: uit. Maar hij geeft tenminste prima licht. Ik sla er een paar van in (en gooi het bonnetje weg).

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?