Reageer op: L’Élysée

#195801
 Noë
Sleutelbeheerder

Nou nou Bosbess, slecht humeur?
Wat zeg ik verkeerd waardoor jouw nekharen overeind gaan staan?

Inderdaad, ik ken ook niet alle jongeren, maar als je gaat kijken naar cijfers dan zie je mijn beweringen.
Ik kan daar niets aan veranderen.
Als je anderzijds naar de berichten kijk van de andere partijen, en het daarbij behorende publiek, dan zie je dat – en ook dat is geen staatsgeheim – de gevestigde orde graag zo wil blijven.
We kennen allemaal op z’n minst wel 10 stakingen en hun reden 😉

Ik ben het eens met Ratatouille dat de nieuwe kiezer anders kijkt, doet, en beleeft.
Hoe komt het denk je dat Macron van bijna nul in pak-em-beet een maand tijd zo razend populair is geworden dat hij zelfs in de peilingen op drie staat (Fillon, Le Pen, Macron)
Exact, precies wat ratatouille zegt, media.
Die man (waarschijnlijk zijn team) knalt een partij op facebook daar gaat Zuckerberg van glimlachen.
Nu is het alleen te hopen dat hij geen fake gaat plaatsen.
Maar goed, het gaat niet om hoe hij omhoog schiet, het gaat om zijn programma.
De grote vraag is hoe Macron straks die zaken in gaat voeren zonder dat de lantarenpalen en stoeptegels weer door de ruiten vliegen.
Hij wil onder anderen de salarissen bruto, weg met die belastingen.
Daar moet dan alles van betaald worden, van securité sociale tot chômage.
Ik denk dat het een mooi plan is, maar het is totaal nieuw in de wereld dus zal hij tegenwerking krijgen.
Waarom een goed plan?
De salarissen in Frankrijk zijn te laag, en door een bruto salaris uit te betalen krijgt een grote groep mensen meer adem.
Maar diegene die het goed hebben zullen waarschijnlijk wel meer moeten gaan betalen.
Anderzijds geeft hij de mogelijkheid om meer uren te werken, dus meer salaris, en dus meer CSG.

Waarom een discussie afgesloten moet worden snap ik niet.
Als iemand toevallig zijn dag niet heeft hoef je daar geen forum voor te sluiten.
Als je gewoon wil wachten tot 7 mei lees je de discussie maar niet.

Cees.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?