Reageer op: L’Élysée

#195794
 bosbess
Deelnemer

Heremetijd, hoe kunnen we het zo volkomen eens zijn en toch in een domme discussie verwikkeld raken? Ik heb alleen mijn mening gegeven over Frankrijk en zijn bevolking, die voor het merendeel bestaat, niet uit jouw jongeren, maar uit leeftijden daarboven en ver daarboven.

Ik ga jou toch ook niet vragen of jij alle jongeren van Frankrijk kent? En als je zegt: “…we zijn te snel geneigd ons stram vast te houden aan wat we hebben” zeg ik toch ook niet: “We? Ken je mij dan?” Ik stel zulke domme vragen niet, want het is gewoon een manier van je mening geven en daar lees ik doorheen.

Jouw oud-student mag wel zeggen: ““Mon dieu wat een achterlijk land is Frankrijk als het gaat om vooruitgang”, maar ik mag niet hetzelfde zeggen in andere woorden, want dan krijg ik de opmerking dat ik kennelijk alle Fransen ken. En ben ik net als al die andere ouwe lullen. Je kan in een forum niet discussiëren wanneer je voortdurend over bepaalde woorden of manieren van uitdrukken valt, in plaats van te kijken naar wat iemand bedoelt.

Wat bedoel ik? Dat Macron (nog) achter staat in de peilingen, dat hij naar mijn mening iets aan zijn presentatie zou mogen doen. Meer niet. Daar ben je het mee eens of niet. En daar hoef je niet de hele wereld bij te halen en domme opmerkingen te plaatsen die nergens op slaan.

Je kunt je laten meeslepen door je politieke voorkeur en denken dat iedereen net zo denkt als jij. En alles prachtig vinden van een kandidaat. Daar schiet zo’n persoon niets mee op en zelf kun je dan wel eens van een kouwe kermis thuiskomen. Zelf blijf ik liever realistisch en hoopvol: is Frankrijk op dit moment al klaar voor Macron? Ik betwijfel het, maar ik hoop het van harte!

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?