Reageer op: L’Élysée

#195787
 Noë
Sleutelbeheerder

Links doet het niet meer, ik denk dat die hele primaire de la Gauche een stuiptrekking is.
De meeste fransen zijn Hollande en zijn sp zo spuugzat dat ze anders gaan stemmen.
Maar wat?
En dan kom ik meteen op de vraag van Krelis….. als je PS kwijt wil, en je je nohg goed herinner wat Sarkozy heeft aangericht, en je bent als de dood voor Le Pen, dan heeft Macron kans op slagen.
Overigens tussen Fillon en Le Pen zit bitter weinig verschil.
Een andere reden dat Macron een goede kandidaat is, is zijn afkomst.
Dat hij niet uit een club komt kan hem wel eens heel goed van pas komen.
Maar voor mij de meest belangrijke reden is dat hij de schop gaat zetten in heel veel ouwe troep.
Hier, maar ook wereldwijd moeten we het systeem veranderen.
De hele wereld is veranderd, behalve wij, we ploeteren nog steeds voort op het oude systeem.
Macron begint met een paar wijzigingen waar men op het Elysée nu al van zit te bibberen.

Of Macron een zwaargewicht is, ik denk het niet, maar ook dat is mijns inziens niet nodig.
Na Barack Obama hebben we die One Men’s niet meer nodig.
Vroeger had je één directeur in een bedrijf, die zwaaide de septer.
Dat is ondertussen wel anders, de Directeur heeft zijn personeel die voor hem werken, en dat blijkt veel beter te werken.
Als Macron net als Obama zijn juiste mannetjes heeft is hij veel machtiger dan die one men’s zwaargewichten.
Dat is precies wat Poetin zo dwars lag aan Obama.
Logisch, in plaats van één stel hersens heb je er tien of meer, die kunnen veel meer bedenken 😉

http://www.directmatin.fr/politique/2017-01-10/presidentielle-2017-le-programme-demmanuel-macron-744341

En….. Macron is charmant, sexapeal, heel wat anders dan die logge Hollande, die strakke Fillon, die altijd hijgende herdershond Valls …..
Macron heeft iets wat Obama ook heeft, die charme waar je niet omheen kunt.
Ik las vorige week een stukje over Obama dat de eeuwig zoekende pers en wie ook nog meer, niets maar dan ook niets kunnen vinden over hem.
Geen overspel, nog geen billenkneepje, geen bedrog, geen leugens, geen drank drugs en wat voor’n verleden, die man is zo brandschoon waar een priester nog van gaat blozen.
Nou telt dat in Frankrijk minder, maar ik denk als Macron zo is dat het hem wel helpt.

Wat mij persoonlijk erg past is zijn plan van de lonen, en de flexibele werktijden.

Cees.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?