Reageer op: L’Élysée

#195776
 bosbess
Deelnemer

Ik vind zowel Poetin als Trump grote griezels. Maar Poetin is ook een moordenaar, Trump (nog) niet. Ik geloof wél dat Rusland de amerikaanse verkiezingen heeft beïnvloed. Dat is van alle tijden en dat doen de VS ook al jarenlang overal. Internet maakt de mogelijkheden daartoe alleen maar groter.
Momenteel lees ik het boek “Een profeet die stokbrood eet” (2016) van Jan de Boer. Daarin schrijft hij over de jaren vijftig/zestig van de vorige eeuw:
“Het zou overigens zeer interessant zijn om een officieel onderzoek in te stellen in hoeverre de Amserikaanse CIA in al deze vredes- en aanverwante bewegingen en ook in politieke partijen in Nederland infiltreerde en welke bekende Nederlanders in deze jaren en ook veel later in het geheim voor de CIA inlichtingen verzamelden en doorgaven. Ik weet vanuit een betrouwbare bron binnen de vroegere BVD, de Binnenlandse Veiligheidsdienst, dat de verrassingen groot zullen zijn.”
Maar niet alleen Amerika is de grote boosdoener, kijk naar de Russen in Afghanistan. Kijk naar de Chinezen in Tibet. Al die grootmachten willen niets van een détente weten. Het enige waarin ze zijn geïnteresseerd is macht. Russen en Chinezen en natuurlijk ook de Amerikanen oefenen al vele jaren invloed uit in alle landen in Afrika.
Halverwege de jaren zeventig bezocht ik met een bevriende fysiotherapeut een ziekenhuis in Kenia, op de grens met Oeganda. Terwijl we op de afdeling fysiotherapie met een verpleger stonden te praten stormde plotseling een blonde man binnen. Met de deur in de hand bleef hij staan zonder te groeten, nam de ruimte op, keek ons onderzoekend aan en verdween toen weer. De verpleger vertelde dat het een van de russische artsen was die in het ziekenhuis werkten. Het was duidelijk dat werd gecontroleerd wat die twee vreemde snoeshanen uitspookten. Een onplezierige ervaring.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?