Reageer op: Bronstaatheffing door Nederland op bedrijfspensioenen en AOW.

#198493
 Noë
Sleutelbeheerder

Ja Bosbess, Hollande speelt lekker voor Sinterklaas maar dat gaat deze regeringspartij niet meer redden. Ongetwijfeld zal de volgende regering (gedwongen door de EEG?) dat alles terug draaien en nieuwe heffingen in voeren. Tenslotte gaat het (nog) niet goed in Frankrijk.
En kan Hollande achteraf zeggen, zie je wel die rechtse rakkers, dat zijn de graaiers.

Nee, vadertje staat in casu de overheid is niet zo betrouwbaar als zij doet voorkomen. Altijd maar weer tijdens de wedstrijd de spelregels aanpassen. Je weet vandaag niet meer waar je morgen aan toe bent. Begrijp me goed, ik praat niet over normale verhogingen van lasten die ook voor de in Nl wonende gelden. Helaas, je komt niet meer los van je vaderland
Je bent voor eeuwig lijfeigene van de staat.

Tig jaar geleden (ver voor de Euro), lang en zorgvuldig afwegingen gemaakt wel of niet emigreren inclusief consequenties op zowel emotioneel- als financieel vlak. Achteraf blijkt dan telkens weer dat het vaderland alleen te redden is door extra heffingen aan verdragsgerechtigden op te leggen. Of wel, eerdere contractuele afspraken eenzijdig te herzien. En niet zoals gebruikelijk, oude gevallen ontzien of bevriezen, ruilen of geven en nemen. Nee men gebruikt gewoon de recept tekst:”MEN NEME…
– De K.O.B.niet meer voor uitwonenden werd uiteindelijk terug gedraaid door EHJ, wel zijn de kosten vereffend met alle AOW trekkers door de inkomensondersteuning te verlagen;
– De AWBZ (gewijzigd in WIZ) wel betalen geen recht op in Frankrijk (bestaat niet);
– Door EHJ afgedwongen woonlandfactor wordt weer (geleidelijk?) ongedaan gemaakt.

Wat kun je er aan doen? Niet veel. Hopen op.. of je ziel in lijdzaamheid bezitten? Niet mijn stijl. Onder het motto zwijgen werkt zeker niet schrijf je zo af en toe een stukje en discussier je met mensen, doe je enige extra moeite om je stem in den Haag te laten horen. Stem je weloverwogen, bij de komende Kamerverkiezingen, anders dan de laatste tig jaren in de hoop dat het verzuilde landschap zo versplintert dat de traditionele 3 (VVD/CDA/PvdA) niet meer aan de bak komen. Democratische revolte dus.

(www.denhaag.nl/kiezersbuitenland)

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?