Reageer op: houten vloer

#201720
 Noë
Sleutelbeheerder

Ruudj, het feit dat mensen vaak een houten vloer in hun huis willen is de warmte.
Hout straalt warmer uit dan tegels, en hout is warmer.
Frankrijk is dol op tegels, je kunt gene huis binnenkomen of er liggen tegels.
Waarom? Ik dnek zelf van het gemak van schoonmaken, dweilerdoor en schoon is het.
Fransen hebben immers een broertje dood aan werken, dus plastic, tegels en asfalt zijn erg populair in ’t franseland.
En dan zitten ze met dikke pantoffels aan met de voeten op de salon tafel op de bank.
Ik heb een avond doorgebracht bij mensen in ons dorp, uit fatsoen deed ik mijn schoenen uit en zat ruim twee uur te tafelen waar de kou m’n benen introk.
Daarna een borrel in de salon, ik kreeg er pijn van in mijn kuiten.
Ik had zelf al snel ondervonden in onze oude keuken dat dit niet is wat ik wilde.
Ik heb dus in het hele huis behalve de gang en zestig centimeter voor het aanrecht simpele vurenhouten planken gelegd van 27 milimeter dik.
Heerlijk zonder schoenen in huis lopen, of lekker voor (niet op) de bank zitten zonder te bevriezen.
In ons nieuwe huis ligt een marmeren vloer en ik mag me misschien schamen maar er gaat een houten vloer overheen.
Het verbaasd me steeds dat mensen alles verzinnen om te isoleren, (er werd me zelfs geadviseerd over een koudebrug) en dan wel een koudebrug van honderd vierkante meter in huis hebben liggen.

Cees.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?