Reageer op: Vraag voor echte cuisiniers

#193702
 Noë
Sleutelbeheerder

Bonjour Cees,

Ik ben enige tijd ook op zoek geweest naar een serieus fornuis. Mij is toen opgevallen dat álle kookplaten voor de professionals (Solymac, Delaubrac, Ambassade, Lacanche, Lacornue) op gas werken. Die grote branders hebben een verbrandingscapaciteit van soms méér dan 7 kW, en het totaal voor een 5-pits kookplaat komt zomaar boven de 25 kW. Als je dat in electrisch equivalent wilt realiseren mag je wel je eigen kerncentrale naast je huis zetten.

Die grote gaskookplaten hebben ook niet meer genoeg aan één simpele gasfles. Als er geen aardgas is zet men 2 of zelfs 3 gasflessen parallel om genoeg opbrengst te hebben om die grote branders tot hun recht te laten komen.

Die professionele fornuizen laten zich redelijk gemakkelijk reinigen, er zitten zo min mogelijk randjes of richeltjes aan. Overigens bedekten de professionele koks die ik heb bezig gezien vaak de bovenkant van het fornuis (onder de pannendragers) met aluminiumfolie, om het latere schoonmaakwerk te vergemakkelijken.

Kortom, als je écht serieus wilt koken lijken keramische of inductieplaten mij persoonlijk geen goed idee.

Salutations, Jos

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?