Reageer op: Welkom in de chambres d'hôtes.

#195149
 Noë
Sleutelbeheerder

Ik heb zelf ook een B&B en ik serveer geen table d’hôtes. Maar stel dat ik dit wel zou doen dan zou ik dit probleem ook niet tolereren op de kamer! Geeft een hoop extra werk en daar verdien je niets mee. Ik heb daarom een gelegenheid gecreëerd waar men een maaltijd kan koken en opeten. Daar serveer ik trouwens ook het ontbijt indien gewenst.
Als men van die mogelijk gebruik wil maken kun je een andere prijs vragen voor de kamer. Meer of minder dat is aan jou, ik zou meer doen, want je gaat ook niets verdienen aan een maaltijd. Als de mensen dan hun eten op de kamer gaan eten, geef aan dat je kosten in rekening brengt, zoals op de brief hierboven, die je vanzelfsprekend al aan ze had gegeven.

Ik vind het helemaal niet erg als de mensen geen ontbijt willen, spaart mij een hoop werk, maar de andere kant is dat je dan ook het contact een beetje mist. Dit maak ik goed door in de morgen na hun eigen gemaakte ontbijt een praatje te houden en wat inlichtingen te geven. De mensen blijven vaak voor meer als een week bij mij. Misschien juist wel om die mogelijkheid.

Je maakt me wel benieuwd naar je nieuwe concept!
Groet Gerada

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?