Reageer op: Welkom in de chambres d'hôtes.

#195144
 Noë
Sleutelbeheerder

Wij hebben zelden te maken met mensen die maar voor een of twee nachtjes komen, de minimale duur van een verblijf was gemiddeld 5 dagen.
Dat je bij aankomst uitgeput bent is logisch, wij hebben daar ook altijd op ingesprongen door de mensen een broodje of wat dan ook gewenst aan te bieden die ze waar dan ook kunnen nuttigen.
Prijs kwaliteit is ook niet aan de orde, we hebben ons nooit gehouden aan de standaard regel van de Tables d’Hôtes (mee eten aan de tafel van de gastheer) maar boden mensen aan te kiezen wat ze wilde eten.
Dat kon een eenvoudige maaltijd zijn van een paar euro, of een uitgebreide van 25, en alles er tussen in. (ik verfoei hamburgers)
Nee het is puur de tendens dat er steeds vaker woerdt gekozen voor « nog duur uitgaan maar op bijkomende kosten beknibbelen)
Nou is het niet zo dat dit dagelijks gebeurde, maar vooral ouder mensen (65+) wilde nogal eens de maaltijd op de kamer bereiden.
Ooit raade iemand op deze site me aan dat een koelkast in de CdH noodzaak was, zo kunnen gasten hun drankjes koel houden.
Wij gedaan, er stond na een tijdje meer vleeswaren boter en kaas in dan flessen.
Ik kreeg het advies een magnetron in de ontbijtzaal te zetten, totdat ik dat ding ’s avonds hoorde brommen, d’r uit ermee.
Ik begrijp best wel dat mensen niet altijd even veel zin hebben in een restaurant, maar er zit voor mij een verschil tussen een broodje voor’t gemak op bed, of een uitgebreide maaltijd op bed.
Moet ik dan een bordje ophangen, verboden op de kamer uw maaltijd te nuttigen ?
Maar waar moeten ze dan naar toe, want op het terras wil ik dat ook niet, daar zitten anderen hun oesters, gebakken zeetong, en mousse au chocolat te nuttigen.
Een tweede terras misschien ?
Een met sfeerverlichting en buitenhaard voor de betalende eter, en een met een peertje in de boom en tochtige hoekjes voor de rugzaktoerist ?

Ik moet zeggen, het zijn juist de fransen die de oorzaak van mijn zorgen zijn, niet de buitenlanders.
De reden van mijn vraag is dat we op onze nieuwe stek cabanes gaan bouwen met bed en douche/wc.
In onze vorige CdH was de kamer binnenshuis, op onze nieuwe stek zijn de kamers verdeeld in een park, dus de gelegenheid in de kamer te gaan dineren wordt groter, en voor ons meer extra werk.

Cees.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?