Reageer op: onverdeeldheid enz…

Noë
Sleutelbeheerder

Leonie,

Een advocaat kan je beter voorlichten, maar mijn gevoel zegt, dat jouw transitie etc. er niet zoveel toe doen. Als jullie geregistreerd of getrouwd zouden zijn, dan zou dat deel van het recht van toepassing zijn. Maar nu zijn het gewoon twee mensen, die samen een huis hebben gekocht en waarvan er nu om ontbinding via verkoop wordt verzocht. Dat is een heldere zaak

Een andere kwestie is, dat jij daar woont en jouw vriendin niet, en op straat zetten gaat in Frankrijk niet zomaar. Ik denk dat jij zo snel mogelijk naar een juridisch loket moet gaan om via die weg te proberen daar te kunnen blijven wonen door je te beroepen op een vorm van ‘huurbescherming. In Frankrijk is dat erg geregeld in het voordeel van degene die er woont.

Duidelijk moet zijn, dat er veel haken en ogen aan dit probleem zitten. Ik ben het geheel met Cees eens, dat jouw uitleg van jouw situatie niet veel zal helpen. In Frankrijk zijn nog lang niet zover.
De kans, dat dit allemaal goed afloopt is klein, daarom zou ik er over nadenken, of je niet beter een klein huisje kan huren en inderdaad de zaak gewoon moet verkopen. Een punt achter het verleden. Ik kan dat echter niet beoordelen.

©2025 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?