Reageer op: SFR gooit abonees er uit?

#188033
 H@ns
Bijdrager

Ik zal, om maar eens zo’n lelijke Nederlandse term te gebruiken, even wat ‘terugkoppeling geven”
We zijn inmiddels weer wat weken verder en wonder boven wonder werkt ons internet weer. De weg er naartoe was alleen wat hindernisrijk!! Een verslagje:

Vrijdag: bij aankomst in ons huis meteen maar even met de neufbox naar de SFR winkel in de dichtstbijzijnde stad (Sedan) in de hoop het ding daar om te kunnen ruilen voor een werkend exemplaar.
Helaas. Ons werd geduldig maar stoïcijns de procedure uitgelegd door een medewerker. Eerst bellen naar dit en dat nummer, keuzemenu optie 2 en van daaruit verder. “Maar de telefoon werkt dus niet meneer” Maar u heeft toch een portable?!
Bon, aan de slag dus. Thuisgekomen naar het verkregen nummer gebeld alwaar men na een poos wachten en een aantal testjes tot de conclusie kwam dat er geen signaal was. Opsturen die box en na drie dagen is de nieuwe af te halen in de Tabac vlak bij ons dorp. Quelle vitesse!
Maandag: Nieuw box ingeplugd en…. helaas; niets dan knipperende lichtjes.
Weer bellen met SFR. Weer dezelfde testen, weer hetzelfde devies. “maar daar zijn we al, de nieuwe box doet het ook niet” Okay, we sturen een monteur, hij zal u bellen rond 18:00. Maar de telefoon werkt niet. Dan belt hij op uw portable. Bon, wilt u wel zeggen dat hij dan eerst 0031 kiest want het is een Nederlandse portable. Doen we.

Enfin, tot ver na 18:00 uur nog steeds geen monteur gezien of gehoord. Volgende dag opnieuw bellen naar SFR.
Dinsdag: Zelfde testen, zelfde devies, zelfde respons van ons en dus wordt er een nieuw kabeltje aanbevolen. Even terug naar de Tabac en daar een andere kabel halen. Hebben ze die dan op voorraad?! Nee maar wellicht heeft u geluk. ?! Nouja toch maar even naar de Tabac om te kijken of ze misschien.. nee natuurlijk, weer bellen naar SFR. Zelfde testen, zelfde devies, zelfde respons van ons etc. Er wordt een monteur gestuurd. Morgen rond 15:00, hij belt eerst… Okay zou u dan willen noteren!! dat hij eerst 0031 belt! Ja maar de monteur kan met zijn telefoon niet naar een buitenlands nummer bellen. Ah, dat verklaart een hoop. Dan zeg maar dat hij ongeacht dat telefoontje hoe dan ook komt! We zijn thuis.
Woensdag: Om 14;00 u staat er een monteur van Orange voor de deur. Orange? Ja het netwerk is Orange. Er was een probleem in de centrale waardoor uw lijn niet werkte. Probleem is opgelost, de lijn werkt weer. Maar de box doet nog steeds niets hoor. Vreemd, ik vermoed dat uw box stuk is. Hij is net nieuw! Tja, soms kun je pech hebben. U kunt het best even bellen naar SFR. Aan de lijn ligt het dus niet?! Nee, niet meer nee!
We bellen weer, zelfde testjes, zelfde devies, zelfde respons. Wellicht is uw box dan stuk, we sturen een nieuwe. Nee, nee, we gaan naar Sedan naar de SFR winkel en ruilen hem daar om! en wel onmiddellijk. U kunt het proberen maar de kans is klein dat u… Dank voor uw raad, wellicht tot wederhoors, daag.
Donderdag: In de SFR winkel staat dezelfde jongen ons te woord. Ditmaal hebben we onze knuffelige, sympathiewekkende Airdaleterrier bij ons in de hoop dat die het verschil kan makken. Dat blijkt achteraf een meesterzet te zijn.
De jongen begint te vertellen wat de procedure is, schrijft het SFR nummer op en geeft aan welke optie je moet kiezen in het keuze menu. Ja, maar; been there, done that en we leggen uit wat we denken dat het meest handig is. Uiteindelijk breekt hij en belt zelf naar het nummer. Hij krijgt van de andere kant van de lijn het advies de box eens om te ruilen want, hoe onwaarschijnlijk ook, hij kon wel eens stuk zijn.
Gelukkig heeft hij er nog twee op voorraad. En als hij ons die meegeeft zegt hij dat het vooral door de hond komt, hij is dol op honden!
Thuisgekomen steekt er een pakketje uit de brievenbus. Een nieuwe aansluitkabel, met de groeten van SFR. Ik werp het nieuwe kabeltje bij de overige reservekabels en plug de nieuwe box in met zijn eigen, bijbehorende kabel en wat denk je…
Het werkt!!

Kortom, de moraal is: volhouden, volhouden en nog eens volhouden. En als bijsluiter, mocht je wat suïcidaal van aard zijn: niet aan beginnen!!

Leve onze Airdale Molly

Molly

©2020 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

of    

Forgot your details?

Create Account