Reageer op: Welke vloer

#199103
 Noë
Sleutelbeheerder

Ik kan me wel iets voorstellen bij die toerentalbeperking.
Bij mijn laswerkbank hangen vier haakse slijpers.Drie Bosch-jes (125mm) en één Lidl-machine.
Twee van de Boschmachines zijn “normale”10 à 12.000 toerenslijpers, voor doorslijpen en afbramen. de derde is een elektronisch regelbare waarop ik een lamellenschuurschijf gebruik voor het fijnzinnige werk. De Lidlslijper is ook elektronisch regelbaar (en beduidend goedkoper dan Bosch) en die gebruik ik met een komborstel.
Vroeger draaide ik ook de staalborstels op 10.000 toeren, maar aan het eind van een slijpsessie staan dan de afgebroken haren dwars door je broek rechtop in je benen, om niet te spreken over waar al die andere gebleven zijn. Behalve de gebruiker, die hoop ik altijd adequaat beschermd is, lopen omstanders op die manier ook een risico.
Het borstelen met gereduceerd toerental werkt prettiger, reinigt m.i. net zo goed en slijt minder borstels.
Voor je diamantschijven zou zo’n regelbare Lidl wellicht ook een optie zijn. I.i.g. stukken goedkoper dan Festool , en ze liggen met enige regelmaat in de aanbiedingenbak.

Voor het doorslijpen van dakpannen, maar ook van geglazuurde tegels en zelfs beton verkoopt BricoDepot zeer goede schijven (Disque Diamant Turbo) met een goede standtijd voor plm 15 € .

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?