Reageer op: Welke vloer

#199101
 Noë
Sleutelbeheerder

Bonjour Rob,

de bouwmaterialenhandel verzekerde mij dat i.v.m. het hoge toerental van haakse slijpers zo’n schijf niet wordt geleverd

Vreemd verhaal. Ik heb nooit problemen ondervonden met het toerental van mijn haakse slijper in combinatie met een diamantschijf. En ik gebruik een 115mm slijper die 11000 tpm draait. Daarbij heb ik dan wel geïnvesteerd in een professionele turbowiel-vormige schijf. Nog altijd een stuk voordeliger dan die Festool frees.

Over de vloerbedekking gesproken, natuurlijk realiseer ik mij de risico’s van ondoorlaatbare vloerbedekking. Echter, in dit geval ging het over een bestaande betonvloer. Dan heb ik zoiets van “het kwaad is toch al geschied”. De gemiddelde vloer van beton laat dermate weinig vocht door dat je daar gerust ondoorlaatbare vloerbedekking op kunt leggen. Een vloer van aangestampte aarde is natuurlijk een heel ander verhaal, daaronder vormt zich echt een weelde van interessante organismen zoals ik ooit ergens met eigen ogen heb gezien.

Persoonlijk zou ik ook het liefst in stijl blijven, maar dat is weer een ander verhaal. Dunne tegels van terracotta achtig materiaal ken ik niet, ik zie ze toch van tenminste 2 centimeter. Men kan natuurlijk namaak-terracotta overwegen, dat ziet er in elk geval rustiek uit, maar is van gres en derhalve ook weer ondoorlaatbaar.

Salutations, Jos

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?