Reageer op: aow gat en opbouw

#196255
 Noë
Sleutelbeheerder

@ Harry,

In hoeverre u zich “gepakt” voelt hangt af van de zienswijze. Het fenomeen “vroeggepensioneerde” doet zich binnen de huidige inrichting van het stelsel niet meer voor. Alleen de steeds kleiner wordende groep met oude rechten kan daar nog een beroep op doen.(Ik bedoel nadrukkelijk niet de mensen die zelf hebben gespaard voor hun vervroegde uittreding)
Velen onder ons hebben jaren premie afgedragen voor o.a. de VUT terwijl men daar zelf nooit gebruik van zal kunnen maken. De solidariteit in de huidige opbouw bij de pensioenfondsen komt vooral ten goede van de ouderen. Het zich gepakt voelen door de politiek is dus sterk afhankelijk van het gekozen perspectief.
Het misgelopen bedrag van 25.000 Euro kan ik aan de hand van de huidige AOW niet verklaren. Het komt op mij als -veel- te fors over. En ik zou het erop houden dat dat bedrag, waar u vast op had gerekend, u hoogstens niet is uitbetaald. AOW wordt nog steeds grotendeels via een omslagstelsel gefinancierd, er staat geen potje klaar onder naam van Harry waar de overheid een greep uit zou kunnen plegen.

Jeroen B, 62

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?