Reageer op: Wie is er nog steed Charlie en wie niet meer ?

#194047
 Anoniem
Inactief

Waar het internet ook mee volstaat is met het demoniseren van mensen met een andere mening. Het etiket ethnofoob en islamofoob is dan al snel opgeplakt.
Wat betreft Het Politbureau van de PvdA en de moord op Pim Fortuyn het volgende.
Dat is bij wijze van spreken en ik denk niet dat er letterlijk een Politburo is dat tot deze politieke moord op Pim besloten heeft.
Wel denk ik dat er een zeer slechte en zeer bedenkelijke praktijk is in Nederland waarbij “rechts” vervloekt en verketterd wordt en er een klimaat wordt geschapen waarbij geestelijk minvermogenden gaan denken dat het goed is “tegenstanders” af te slachten.
Dit is trouwens identiek bij de radicale Islam getuige de moord op de redactie van Charlie Hebdo en Theo van Gogh. En vandaar ook de lijst van ter dood veroordeelden met de cartoonist Kurt Westergaerd, de schrijver Salmon Rushdie, de filosoof Hirshi Ali, de politicus Geert Wilders en vele anderen.

Wat Nederland betreft speelt het fenomeen van de verkettering al tientallen jaren – ook op Hans Janmaat is een aanslag gepleegd en dus zoals wij allen weten ook – en met succes – op Pim Fortuyn.
En nu is de Heer Wilders weer de kop van Jut.

Wat Janmaat betreft herinner ik mij nog goed enkele spontane woedeuitbarstingen van prominente PvdA politici, het feit dat de hele tweede kamer demonstratief iets anders ging doen als hij aan het woord kwam, eigenlijk schandalig gedrag een democratie onwaardig.

Het is dus dit klimaat van verloedering, verkettering en demonisering en een totaal gebrek aan tolerantie voor een andere mening dat het klimaat schept voor politieke aanslagen. En de hoofdschuldigen in dit proces zijn inderdaad de politici van de PvdA. Toen en nu nog steeds.

Wat de moord op Pim Fortuyn betreft kun je dat nog eens nakijken bij zijn discussie met Ad Melkert van de PvdA. Wat “men” vond is na de moord op Pim duidelijk geworden toen een woedende menigte de straat op ging. Net als na de moord op de redactie van Charlie.

En ik ben het met u eens dat insinuaties gevaarlijk zijn vooral als zij van een demoniserend karakter zijn en zij het recht van anderen om vrij hun mening te geven in twijfel trekken.

En daar kun je hier boven enkele “fraaie” voorbeelden van vinden.

En ik haak nooit af omdat mij deze zaken zeer aan het hart gaan.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?