Reageer op: Autoprobleem

#190261
 Noë
Sleutelbeheerder

Hallo Paul,

Het kan raar klinken, maar dit is wel het beste dat u kon overkomen. Als de hele motor op de schroothoop gaat, kan de constructeur alvast z’n verantwoordelijkheid niet ontlopen. Zeker met dergelijke kilometerstand.

Weet dat er voor de vervanging drie motoren mogelijk zijn: een nieuwe, een ruilmotor of een revisie. Bij revisie wordt de orginele motor hersteld, maar het wordt nooit zoals de oude, dus is te vermijden. Een ruilmotor is een tweedehandsje, gerecupereerd uit een autowrak (waarbij de motor niet geraakt werd). Maar te verkiezen is natuurlijk een nieuwe. U moet in ieder geval proberen in die richting te sturen. Dan kan het eventueel zijn dat Renault een bijdrage vraagt omdat de oude tenslotte ook al 80.000 km had, maar dan nog doet u er een goede zaak aan. Vooral omdat u binnenkort waarschijnlijk toch de distributieriem moest vervangen, dus dat zijn weer kosten gespaard.

Succes ermee. Moet morgen ook naar de dealer voor een expertise. Mijn vorig onderhoud in de wijkgarage werd slecht uitgevoerd, blijkbaar vonden ze er niks beter op dan de bumper er met een schroevendraaier af te wringen. Niet de door de constructeur aanbevolen methode, alleen moet ik nu via mijn verzekering rond om hen diets te maken dat die bumper er zo echt niet uit zag.

groetjes

©2023 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?