Reageer op: Autoprobleem

#190267
 Noë
Sleutelbeheerder

In de lezersrubriek van l’autojournal lees ik regelmatig dit soort verhalen.

In het kort gezegd, voor een auto van een dergelijke jonge leeftijd en lage kilometerstand is het inderdaad bijzonder abnormaal dat er dit soort van schade voorvalt. Dit behoort niet tot de normale te verwachten slijtage.

Onafhankelijk van het feit dat uw auto (nog maar net) buiten garantie is, zou de reparatie dus volledig op kosten van Renault moeten gebeuren (min een eventuele minwaarde voor vervanging van versleten onderdelen). En wat dit betreft, hangt alles ervanaf hoeveel je aandringt. Wie meer klaagt, die krijgt over het algemeen ook meer. Men zal wellicht met iets van 50% afkomen, en dan hangt het er maar af hoeveel weerwerk u biedt. U moet maar eens met uw dealer zien hoe u dit kan regelen, want u zal het hoofdkantoor van Renault moeten aanspreken. Ofwel rechstreeks, ofwel via de dealer.

Kan u wel verduidelijken wat er precies aan scheelt, want een pignon, da’s gewoon een tandwiel. Is het de versnellingsbak of zo? Dan kan ik eventueel beter advies geven.

Wat ik u al zou aanraden:
-Kijk uw autopolis na. Heeft u recht op ‘protection juridique’, oftewel rechtsbijstand? Dan moet u die meteen ook inschakelen, en zullen die u begeleiden, en eventueel meehelpen om Renault via rechtswege over de brug te trekken.
-Schrijf een lezersbrief naar een aantal automagazines. L’auto-journal is alvast een goeie. Jonge Franse wagens met abnormale/vroegtijdige pannes, daar zijn ze wel tuk op.

Succes alvast.

Ps: vraag eens na of uw garage u kosten zal aanrekenen om de auto ‘op hun erf’ te laten staan zolang hij niet hersteld is. Sommige durven hiervoor enorme sommen aan te rekenen, beter eerst eens navragen.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?