Reageer op: Muuropening maken

#200843
 Noë
Sleutelbeheerder

Hallo medeklussers,

Ik heb een schetsje gemaakt van de schuur waar het moet gebeuren; het betreft een bovenaanzicht:

De rode pijlen geven aan waar de ramen zouden moeten komen. Daar tussen in is een bestaande deur, waardoor er weinig keuze is voor de plaats van de openingen. Als de opening bij entrait 2 iets naar rechts zou verschuiven zou je onder de hangarbalk van de buitenkant komen. Bovendien zou het raam dan tegen de bestaande muur komen (stippellijn). Wat me in eerste instantie over de streep heeft getrokken om de opening toch te proberen te maken is de extra steunbalk (van links naar rechts door de schuur). Deze is jaren geleden bij het begin van ons avontuur hier geplaatst toen bleek dat de schuurmuren uit elkaar gedrukt werden door de entraits. De entraits worden nu dus ondersteund door deze balk die op twee ijzeren steunen is bevestigd.
Toen ik gisteren bezig was met de (nog kleine) opening voor de steunbalk boven de latei en ik de entrait erboven zag brak het zweet me ineens uit….
De bedoeling van deze hele operatie is om een gîte te maken (groene kader). Door jullie opmerkingen vraag ik me nu serieus af of ik wel op het goede spoor zit. Alles is mogelijk, maar als er teveel bedenkingen zijn is dat ook een signaal… Eventueel zou de gîte ook in de breedte gemaakt kunnen worden, maar dat zou eigenlijk minder mooi zijn vanwege het uitzicht en de privacy.
Hartelijke groet,

Ronald

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?