Reageer op: waterglas en boren

#198852
 Noë
Sleutelbeheerder

Dag Wim3,
Ik heb zowel in NL als in LDF met waterglas gewerkt en het resultaat bevalt mij uitstekend.Echter, ik heb het gebruikt voor schoorstenen en niet voor optrekkend vocht in muren. In LDf heb ik de granieten schoorsteen er mee behandeld en ook de gemetselde kraag die er zit op de overgang van schoorsteen naar leien. Resultaat, geen enkele vochtdoorslag meer en deze klus is al een aantal jaren geleden gedaan. In NL had ik een soortgelijk probleem en ook daar is de schoorsteen behandeld met waterglas. Nooit meer vochtdoorslag gehad en die klus is zo’n 20 jaar geleden gedaan. Voor natuurstenen muren met optrekkend vocht zou ik het wel proberen hoewel je volgens mij nooit 100% resultaat bereikt. Mijn ervaring is namelijk dat die oude muren zijn opgetrokken dmv een binnenmuur en een buitenmuur, de ruimte tussenin werd dan opgevuld met losse stenen en troep. Dus dat is wel een beperkende factor. Verder zou je tussen de stenen door in de voegen moeten werken want als je gaan boren in de stenen van die oude muren tril je alles los/stuk. Bovendien moeten de muren wel droog zijn want het waterglas moet goed in de stenen en voegen kunnen trekken. Daarna de gaten weer afsmeren en duimen voor resultaat.
Willem

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?