Reageer op: Rookmelders

#191891
 Noë
Sleutelbeheerder

Bonjour Rob,

Ach ja, chauvinisme is niet voor niets een Frans woord dat zijn oorsprong heeft in de legende van de Franse meneer Chauvin. Om dat typisch Franse verschijnsel moet ik nog regelmatig hartelijk lachen.

In restaurant, slagerij en supermarkt waar trots wordt verkondigd dat het vlees “origine France” is. Alsof een soort natuurwet waarborgt dat je er daardoor blindelings op kunt vertrouwen en gevrijwaard bent van alle narigheid.

In de winkel en op de markt waar een houten kippenhok of vogelhuisje breeduit van het opschrift “fabriqué en France” is voorzien. Toen ik het ding omdraaide om te kijken hoe de achterkant eruit zag kon ik gelijk de splinters uit mijn vingers gaan trekken.

In de Brico, waar je van die grijze wandcontactdozen met zo’n klepje voor buiten kunt kopen. Eigen merk, eentiende van de prijs van een Legrand Plexo, maar met NF label dus je loopt geen enkel risico. Behalve dat binnen een jaar alle behuizingen loskomen van de bevestiging omdat de gammele plastic schroefbuisjes afbreken. Waarna je dus onverwacht buiten in de nattigheid staat met een open behuizing en direct aanraakbare contacten. Fijn dat NF keurmerk, geeft echt vertrouwen op die manier.

Maar goed, ik dwaal af. Waarschijnlijk kies ik de EI 105. Goedkoop en met goede beoordelingen. Gefabriceerd in Ierland en tóch NF gecertificeerd. Dan moet ie wel héél erg goed zijn 🙂

Salutations, Jos

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?