Reageer op: bewaarplicht EDF

#187527
 Noë
Sleutelbeheerder

Ik begrijp de ergernis wel, en die is door een rekening van 2000 Euro ontstaan.
Je moet de EDF en ERDF ook met enige wantrouwen tegemoet komen, opschrijven van meterstanden voordat ze komen, foto’s maken van situaties, een zeker lijfsbehoud is noodzakelijk bij deze kolos.

1. Ik belde ooit voor het verplaatsen van de EDF kast buiten, die vrijwel voor mijn ingang stond. Komt een mannetje in een auto kijken, ziet en overwint, want het is een distributiekast. Er zijn nog 6 woningen op aangesloten. Verplaatsen kost heel veel want dan moeten al die kabels…

Dat het een distributiekast was, staat natuurlijk bij hun in de gegevens. Ik kan dat niet zien, het formaat is gelijk aan die van de normale kast. Buurman erbij, hebben even gesproken en ik zou een rapport krijgen. Maar wat kwam was de rekening. 160 Euro voor de visite, het rapport heb ik nooit ontvangen. De kast staat nog voor mijn deur (op mijn terrein!!).

Ik ging drie weken weg, alle stroom uit behalve koelkast. Bij terugkomst is de koelkast kapot, en krijg ik een EDF rekening van + 230 euro. Blijkt er tijdens mijn afwezigheid enorm veel stroom gebruikt te zijn. Alle grafieken bekeken, de standen, ik weet dat het niet kan, maar kan niets bewijzen.

Ik wens je sterkte bij de strijd. Zelf voorzag ik zoveel Franse beren, kosten en moeite dat ik maar betaald heb, en mijn ergernissen in berichten als deze verwerk.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?