Reageer op: bewaarplicht EDF

#187531

Wat het lastig maakt is dat de meter eigendom van de EDF is, die je het voorrecht gunt die te mogen gebruiken……Hetgeen iedere claim achteraf op zo’n compteur natuurlijk niet vergemakkelijkt. Een complicerende factor – ik denk maar even hard zonder alle ins en outs te kennen – lijkt me dat er twee lijnen elkaar hebben gekruist: een oude meter met problemen die waarschijnlijk niet vervangen zou zijn indien er geen verzoek zou zijn binnengekomen voor een andere tariefsoort. In dit geval heeft dat ongelukkig uitgepakt temeer daar de melding over het overmatige meetgedrag van de oude compteur pas na diens vertrek is gesignaleerd en doorgegeven. De EDF is in de praktijk geen makkelijke partij om mee te onderhandelen, ook niet voor lokale overheden, laat staan voor particulieren. Ik weet niet om welke bedragen het gaat, of hoeveel psychologisch gewicht het principiële gelijk heeft. Gezien de gang langs de mediateur is er zo te lezen al het nodige geïnvesteerd in tijd en ergernis. Zoals ook in de zakenwereld het geval is zou ik me in uw positie afvragen: wordt het geen tijd om op dit punt m’n verlies dan maar te incasseren, afschrijven, en doorgaan met leukere dingen. De enige suggestie die ik nog zou kunnen doen voor wat betreft de juridische aspecten: eens kijken of leden van de consumentenorganisatie Que Choisir al eens in soortgelijke omstandigheden hebben verkeerd, en wat toen de stappen zijn geweest met ondersteuning van hun juridische adviseurs.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?