Reageer op: NL volvo 244 bjr 1980 oldtimer met LPG invoeren mogelijk

#196070
 Noë
Sleutelbeheerder

Bonjour,

Ik vraag me af of dat noodzakelijk is, als ik jou was zou ik meer info opvragen.
Je kunt ook de stappen gewoon volgen van het importeren van een benzine auto, dus COC, keuringsrapport in FR , en de stap naar de omzetting. Die tank kan je er ook later uithalen als alles tegen zit.

Ik zit hier niet uit mijn nek te kletsen. Voor het kenteken moet u langs de controle technique en daar strandt u direct met uw LPG auto. Dus wat nou tank later er uit halen? Bovendien zal de CoC benzine als brandstof vermelden en het kenteken G(as), het is uiterst onwaarschijnlijk dat dat niemand zal opvallen.

Als Piest uw advies opvolgt rijdt hij voor joker naar FR om daar de auto bij de controle technique te laten afkeuren, en mag hij weer terug naar NL om via de RDW procedure de LPG installatie te (laten) verwijderen en het kenteken aan te passen.

Ik bevestig nog eens in het kort mijn oorspronkelijke bijdrage:

– Een LPG installatie van 2001 of later met in alle onderdelen ingeslagen ECE-R67-01 codes kan in principe via een DRIRE/DREAL RTI op kenteken worden gezet, als u de moeite, tijd en het geld daar voor (over) heeft;

– Oudere installaties moeten op de ECE-R67-01 norm worden gebracht, dat betekent veelal extra kleppen/overdrukbeveiliging. Bovendien een individuele controle van de LPG-tank die daarvoor uitgebouwd moet worden, reden waarom de Fransen in dat geval meestal maar direct een nieuwe tank inbouwen.

Zie onderstaand plaatje voor een voorbeeld van de vereiste ingeslagen nummers. Het complete verhaal vindt u onder andere hier en hier.

ECE nummers

Salutations, Jos

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?