Reageer op: Een waarschuwing voor hondenliefhebbers in Zuid Frankrijk.

#190381
 Noë
Sleutelbeheerder

Dat vaccin bestaat overigens uit twee delen, eerst een eerste enting en een maand later een tweede. Niet zo geschikt voor vakantiegangers dus. Bovendien is het prijzig en moet het ieder jaar herhaald worden. Men heeft ook nog niet heel veel zicht op het effect van de enting in de gebieden waar Leishmania veel voorkomt.Vorig jaar is er een test mee gedaan in ons dorp.
Een heleboel maanden per jaar ben ik met mijn honden in de Haute Provence, ze krijgen zoals bovengenoemd altijd een escalibor tekenband om. Die heeft tot nu toe ook altijd afdoende gewerkt.
Een keer leek een van mijn honden een babesia-infectie te hebben. Die wordt door teken overgebracht. De organen en ingewanden worden dan van binnenuit aangetast. Overigens heb ik mij door de lokale bevolking laten vertellen dat het bij ons te koud is voor teken. Ik heb er ook nog nooit een gevonden, maar ja, die band doet het goed!En mijn hond bleek geen babesia te hebben.
Mensen kunnen idd ook leishmania krijgen, vooral kinderen. Dat is trouwens wel te behandelen, al is het een langdurig traject en is het kind langdurig vermoeid….
Mijn ervaring is dat de meeste mensen zich er niet heel erg druk om maken, maar wel een beetje oppassen.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?