Reageer op: Auto inschrijven met voorlegging buitenlands keuringsattest

#191924
 Noë
Sleutelbeheerder

Tja, het zal wat. Als ik het goed begrijp Wouter voer je je eigen auto in. Je hebt hem niet gekocht van iemand maar het is gewoon een auto die op jouw naam staat waarmee je dus probleemloos tussen België en Frankrijk kunt rijden. Je hebt dus geen aankoopbon nodig.
De procedure voor invoeren staat op deze website uitgebreid beschreven, ook met alle lokale variaties en waarschuwingen dat je niet moet willen proberen af te wijken van de vermelde procedure. In jouw geval: ga naar de belastingdienst voor een Quitus fiscal, ga naar een keuringsstation voor een Controle Technique, zorg dat je een Conformiteitsverklaring hebt (hier in de Tarn kwam in weg met een Nederlands kenteken met een K-nummer) je paspoort, een rekening van de EDF en zorg dat je overal een kopietje van hebt en spreek de behandelend ambtenaar vooral niet tegen. De beste methode om om te gaan met Franse ambtenaren is ze er van te overtuigen dat je bovenal hun advies en bereidwillige hulp nodig hebt omdat je als glimlachende buitenlander niet precies op de hoogte bent van de procedures. Laten merken dat je wel op de hoogte bent is dodelijk voor de effectiviteit. Ik kreeg in Albi het Nederlandse kenteken niet terug maar het eigenarendeel heb ik ze niet gegeven. Procedure duurde 15 minuten inclusief de productie van een tijdelijk kenteken en een rekening (moest wel 45 minuten wachten voor ik aan de beurt was). Daarna afmelden et voila…

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?