Reageer op: Makelaars? Zucht! En háát!

#192695
 Noë
Sleutelbeheerder

Dank Wilm, natuurlijk is het een rouwproces(je). Een mooi huis is dan ook niet zomaar iets. En het gaat ook wel weer over, maar nu nog even niet. Geen enkel huis is nu nog mooi of leuk, behalve deze ene.

En ik ben niet eens zo snel tot over m’n oren om een huis. Ik studeer er eerst een paar dagen op, kijk wat er in de omgeving is, hoe het klimaat er is, etc. Zo “groeit” een huis. En als het dan nog steeds leuk is zoek ik contact.

Dit is (was) mijn derde echt “begeerde” object. De eerste is nu 2.5 jaar terug. Op het moment dat ik vliegtickets had gekocht en dat de makelaar liet weten dat ik eraan kwam, zoals twee dagen eerder besproken, was dat huis verkocht. De tweede is dat Maison XIXe. Erg leuk, maar te groot, en de staat is te slecht om op te knappen, voor mij dan. Het is te veel werk, en kost te veel.

Dit derde huis kostte me eigenlijk best even moeite om te leren kennen. Het stond (staat nog steeds) bij een hele serie makelaars. Drie heb ik er gehad die zonder opgaaf van reden de communicatie lieten opdrogen, pas de vierde bleek de eigenlijke makelaar. Had ik het anders kunnen doen? Ik weet het niet hoor. Ik heb ze aangeschreven op volgorde van afstand tot het huis, de vierde zit nogal een eind weg en had de sufste advertentie, met de kortste tekst en de minste fotos.

Ja, ik heb het een paar weken laten liggen tot ik de vierde schreef. Ai. Fout! Wel pech, want het heeft ca. 3 jaar te koop gestaan.

Ontrouw aan niet verkregen huizen… Dat eerste huis vind ik nog steeds erg leuk. Ik kan het nog een beetje volgen omdat het verhuurd wordt, al loopt de verhuur niet erg hard, als ik de kalender mag geloven. Ik hou ’t in de gaten, voor het geval de huidige eigenaar het zat wordt. Al is dat ook weer een lastige optie, hij zal ongetwijfeld méér willen hebben dan de prijs toen plus kosten. En daar betaal ik dan weer 7% extra bovenop, en dan begint het de randen van m’n budget te naderen.

Het tweede huis is geen optie meer, daar ben ik aardig overheen.

Aan de andere kant is de zoektocht naar een huis ook héél leerzaam, zeker het tweede object heeft me véél geleerd over de staat en bouw van huizen, en hoe het zit met o.a. vocht, en septic tanks. (Met dank aan vooral Jos en Christian.) Al heeft dat de discussie met makelaar nr. 3 in zekere zin vertraagd, die had namelijk helemaal geen zin om over de (moeilijke) septic te discussiëren.

Ik laat het nu een tijd liggen omdat ik de komende maanden niet makkelijk (snel) kan reizen, en ik het zou moeten doen met kraken vanuit de aktief-zit bureaustoel. En dat werkt niet erg, dat is duidelijk.

JS

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?