Reageer op: Meterkast

#199849
 Noë
Sleutelbeheerder

Bonjour,

Ik ben geen Rob van der Meulen, niettemin toch een poging tot antwoord.

Allereerst, het is mij niet bekend dat de GTL niet naast een trap geplaatst zou mogen worden. De NFC 15-100 verbiedt onder andere installatie van de GTL “dans un escalier”. Die beperking wordt niet verder uitgelegd en is derhalve nogal eens onderwerp van discussie. In het algemeen is het evident dat de GTL niet in een trappenhuis, dus boven de traptreden, geplaatst mag worden. Plaatsing onder de trap conflicteert met de eis dat de GTL van vloer tot plafond moet doorlopen. Sommigen pogen dit de ondervangen met een soort “vals plafond” onder de trap, maar niet alle Consuel inspecteurs schijnen daar gelukkig mee te zijn. Beter niet aan beginnen dus.

Tegen plaatsing naast de trap lijkt me geen probleem te zijn, mits aan alle andere eisen qua bereikbaarheid en dimensionering wordt voldaan.

De bedieningsorganen van de GTL moeten voor zover ik weet direct toegankelijk zijn. Inbouwen is natuurlijk mogelijk mits volgens de norm. Echter, die schuifdeur zou ik maar weglaten totdat de Consuel inspecteur na het goedkeuren van de installatie weer zijns weegs is gegaan.

Salutations, Jos

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?