Reageer op: Couplage auto-entrepreneur / Association

#190841
 Noë
Sleutelbeheerder

Hallo beste Wim,

Ik zal misschien eerst je de link geven naar de website van m’n projekt om je een beetje een idee te geven: http://www.pws-english.com/

Als moeder van 2 jongens ben ik sinds 2 jaar werkeloos na 6jr lang engelse les te hebben gegeven op de basis scholen als intervenant externe. Omdat ik op dit moment in echtscheiding lig ben ik genoodzaakt een inkomen te hebben, maar niet alleen daarom, ik heb enorm veel plezier gehad van het werken met kinderen. Het gebrek aan creativiteit en een speelse manier van leren viel me al snel op binnen het franse schoolsysteem. Vandaar mijn idee op deze manier les te gaan geven aan jong en oud!

Mijn idee een vereniging te openen om via deze les te kunnen geven had vooral één GROTE REDEN: gebruik te kunnen maken van de zalen binnen mijn gemeente. Ik kan absoluut niet mijn werk thuis uitvoeren (dit staat zelfs vermeld in mijn huurcontract van het appt. wat ik per sept ga huren) maar ook e verschillende aktiviteiten binnen de lessen vragen om ruimte. (zie voorbeelden op m’n website)

De optie als auto-entrepreneur zou mij niet de mogelijkheid geven gratis gebruik te kunnen maken vd zalen. De gemeente heeft me laten weten dit dan te moeten faktureren. Zij stellen alleen hun zalen beschikbaar aan verenigingen. Daar de huurprijs enorm is zag ik het openen van een vereniging als enige optie.

De lessen zullen dagelijks gegeven worden na de schooluren tot op z’n laatst 20.30h incl. de zaterdag ochtend en woensdag de gehele dag.

Ik ben dus enorm benieuwd wat een simpelere oplossing zou kunnen zijn in mijn geval.

Alvast bedankt!

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?