Reageer op: verzakking muur

#201088
 Noë
Sleutelbeheerder

@Wilm Als je het letterlijk neemt staat mijn huis gewoon op de rotsbodem. Gewoon opbouwen vanaf de grond. Ik noem dat geen fundament zoals men dat bedoelt.

Er zijn geen gleuven gegraven tot onder de vorstgrens, dat is wat met bouwen op staal wordt bedoeld. Ik heb het niet over ijzer gehad. Mijn muren zijn wel sterk verjongend.

Ik heb de scheur zoals ik heb aangeven met coulis injectie aan twee kanten vol fijn zand met kalk gevuld en er is nog geen nieuwe scheur ontstaan. Het lijkt stabiel.
Een scheur aan de ander gevel -maar op zelfde hoogte- ga ik ook zo aanpakken , maar ook de genoemde betonrand/stoep muurverbreding toepassen. Niet gehecht aan de oude gevel.

Huis staat op een oud morene en gletsjer gebied.
Een 1/4 deel staat op klei met stenen en was onderkelderd en is na instorting met beton volgestort, drie buitenmuren en een dragende binnenmuur zijn origineel de rest is nieuw. (vloeren, dak, infrastructuur)

Als het los staat kan het zakken maar klinkt ook de bodem eronder in, als het vast staat bereik je niets behalve dat alles zakt. Maar meningen kunnen inderdaad verschillen.

@ Marhout: Ik zou me niet zo heel veel zorgen maken over dit kleine scheurtje, zolang er geen hele marters door heen kunnen valt het wel mee, is er ook een verhoogd aardbeving risico bij jou in de buurt?

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?