Reageer op: dakgoten ja of nee?

#201055
 Noë
Sleutelbeheerder

Bonsoir,

De agriculteurs hier in de omgeving draineren ettelijke hectaren met die drainageslangen op rollen. Niet verwonderlijk als je bij die grote lengtes het prijsverschil tussen deze slangen en de PVC epandagebuizen in ogenschouw neemt. Over het algemeen werkt deze oplossing prima.

Om de boel netjes op afschot te krijgen, is het hele geheim een vakbekwame graafmachinemachinist. Die graaft met behulp van laser een sleuf met vrijwel kaarsrechte bodem en keurig op afschot. Dan is het nog maar een kwestie van uitrollen en direct bedekken van de uitgerolde slang. Die ligt dan strak op de vlakke bodem van de sleuf en vertoont derhalve geen verticale golven. Hoogstens meandert de slang over de breedte van de sleuf maar dat kan geen kwaad.

Wat mij betreft dus geen enkele reden om het rollenmateriaal te ontraden. De nu aanwezige waarschuwing omtrent opkrullen is voldoende.

Salutations, Jos

PS: Helaas weet ik wel iets van matrassen, dakgoten en elektra maar niets van thuishulp. Mijn nederige excuses voor de banaliteit van mijn bijdragen.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?