Reageer op: USA versie mercedes op Frans kenteken zetten onmogelijk??

#191150
 Noë
Sleutelbeheerder

Zeker wel hoor, ik heb er ook veel aan gehad. Zo ben ik erachter gekomen dat het in mijn persoonlijke geval beter is om niet een wagen te importeren hier. Dat is me, zoals gezegd reeds, teveel gedoe. Het is echter niet zo dat ik de gegeven hulp en informatie niet waardeer. Bedankt voor het meedenken, allen.

(ik heb overigens succesvol auto’s in Nederland, Duitsland en de USA geimporteerd, ben hierin dus redelijk handig)

Ik ga het nog wel eens proberen, maar voorlopig heb ik het even gehad met de bureaucratie. Ben daar nooit erg van gecharmeerd geweest, ambtenaren die in een bepaald segment van de markt werken en niet weten hoe iets te doen wat net even anders is. Zoals een amerikaanse Mercedes op kenteken zetten die volgens EG regelgeving allang een Europese goedkeuring heeft want op NL kenteken. En dan die persoon die dat “moeilijke” ding wil bereiken dagenlang van het kastje naar de muur weten te sturen, langs werkelijk alle met voertuigen te maken hebbende instanties in de stad. Wat op zich knap is.
Ach. Fransen. Groeien op met tv die gedubbed is. dan krijg je dat. Protectionistisch en nationalistisch, FN wint met glorie… Is het hier wel zo ok, vraag ik mij nu een beetje af. Maar dat is een heel andere discussie, waar allang een “draad” voor gaande is mag ik aannemen?

©2023 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?