Reageer op: Dakpannen: nieuw maar niet goed ?

#198881
 Noë
Sleutelbeheerder

Goedemiddag,

@ wilm: redelijk is in mijn ogen: de fabrikant nieuwe pannen laten leveren (voor breuk en vochtprobleem) en de bouwhandel bij laten springen voor de materialen die sneuvelen bij het vervangen (kantpannen, nokpannen, lood etc.)
Het opvoeren van kosten voor het vervangen zie ik meer als wisselgeld, als ik zelf opnieuw het dak op moet om de pannen te vervangen dan doe ik dat.
Zo zouden we allen bij dragen, ondanks dat twee v/d drie partijen geen schuld hebben in mijn ogen. Ik snap dat de frabrikant (en wellicht ook de bouwhandel) vooral naar eigen portemonnee zullen kijken.

@ ratatouile: het gaat hier zeker niet om een goedkoop partijtje aanbieding pannen, hier oordeel je te snel. Het ging ons om model en kleur, we kwamen uit bij de no 2 van Frankrijk vwb dakpannen, ook met 30 jaar garantie, ook met NF label (behalve dan voor dit type blijkt nu, in Italië gefabriceerd), ook met een goede reputatie. Het prijsverschil met de no 1 heeft niet meegespeeld.
Het gaat dus om merkpannen en ik hoop op een goede en constructieve houding van de fabrikant. Mijn vragen naar wat ik redelijkerwijs zou mogen verwachten stel ik eerder omdat ik voorbereid wil zijn als ze me niet serieus nemen en ze niet tot vervanging over zouden willen gaan.

Nogmaals: alle dakwerkers (6 verschillende) welke naar onze pannen gekeken hebben waren verbaasd: nog nooit gezien, dat kan niet waar zijn, ik wil dat niet op mijn huis.

Hopelijk heb ik het zo wat duidelijker uitgelegd, groet,
MN 42

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?