Reageer op: Dakpannen: nieuw maar niet goed ?

#198878
 Noë
Sleutelbeheerder

Goedemiddag en bedankt (christian, wimb, jos en wilm) voor de snelle en inhoudelijke reakties.

Even wat meer info omtrent ons akkefietje, dan wordt het meedenken makkelijker en hoeven jullie minder te gissen:
– we hebben bij de lokale bouwhandel besteld, we hebben niet specifiek voor deze fabrikant gekozen, maar eerder een model en een kleur gewild, deze fabrikant kwam naar voren vnl ivm de kleur
– we hebben zelf gelegd, de regels gerespecteerd (pare-vapeur doek en dubbele panlatten)
– de breuk is idd met 10% veel te hoog, er is door de bouwhandel aangegeven die te vergoeden in de vorm van nieuwe pannen
– de vochtopname is veel hoger dan van onze 50 tot 80 jaar oude pannen (ook van terre cuite), daar trekt eigenlijk niks in
– ik heb een andere pan van dezelfde fabriek weten te bemachtigen, van een jaar eerder, daar trekt wel wat vocht in, maar absoluut niet in de mate van onze pannen, bij onze pan trekt het water er wel 10 cm in (water op één plek aanbrengen, het trekt helemaal door)
– ik heb bij de bouwhandel wat water staan kliederen op vele pannen van terre cuite, nergens een resultaat wat lijkt op wat er bij onze pannen gebeurt
– de pannen zijn niet heel vers denk ik, er staat 0913 in, waarschijnlijk sept. 2013
– de pannen komen van een Franse gigant, maar blijken achteraf (tot verbazing van de bouwhandel) uit Italië te komen en geen NF maar een CE label te dragen
– we hebben een zestal verschillende dakwerkers bij ons gehad, geen van allen had dit ooit eerder gezien, allen vonden dit exorbitant en onder de maat en vonden dat we maar beter snel konden vervangen
– ik heb de expert die komt om de norm gevraagd en om aan te tonen dat deze batch aan de norm voldoet, hij heeft niet gereageerd
– we hebben de factuur nog niet ontvangen, maar voelen ook weinig behoefte om te betalen
– we proberen de sfeer goed te houden en er onderling uit te komen met de bouwhandel, maar vragen ons ook af wat we moeten doen als zij niet tot een redelijke oplossing willen komen

Het laatste punt is het belangrijkste, tips of ervaringen van forum-leden zijn daarom heel welkom !

Met dank,
MN 42

PS Christian: de M van MN 42 staat voor Marc

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?