Reageer op: entreprise individuelle of auto-entrepreneur?

#189708
 Noë
Sleutelbeheerder

Gelukkig Wim staat het anders op de website van de CIPAV. Daar staat namelijk op dat je als auto-entrepreneur wel degelijk een pension de vieilesse opbouwt. Maar omdat je niet houdt van knippen en plakken mag je het zelf opzoeken. CIPAV pension auto entrepreneur even Googelen maar dan. Je vind het wel.
En ondernemer in Frankrijk. Nee dus. Ik ken er wel veel en daar praat ik vaak mee hoe zij die dingen organiseren en welk régime zij gebruiken. De vraag is dus eigenlijk niet of iemand ooit ondernemer is geweest maar dan eerder hoe succesvol of niet dat was.
Als het dus een fiasco was dan is dat op zich geen aanbeveling voor anderen zich daaraan te spiegelen.
Maar op het gebied van afdwingen van rechten van onwillige instanties heb ik zo redelijk mijn sporen verdiend. Zo ben ik na anderhalf jaar procederen via de Rechtbank Amsterdam van het CVZ af gekomen, en heb ik tot aan het Gerechtshof geprocedeerd tegen de SVB over de koopkrachttegemoetkoming oudere belastingplichtigen de wet MKOB.
Daar heeft dus de SVB uiteindelijk de handdoek geworpen. En recentelijk heb ik dus een zaak gevoerd bij het Tribunal Administratif over het heffen van CSG/CRDS waarbij ook de Direction Génerale des Finances Publiques de handdoek heeft geworpen wat betreft de wettelijke 3 jaar. Nu procedeer ik verder over de 5 daaraan voorafgaande jaren op grond van het feit dat de DGFP had kunnen en moeten weten dat zij dit niet mochten heffen en dat daarom de normale verjaringstermijn van 3 jaar niet van toepassing kan zijn.
Wij zullen zien hoe dat verder gaat.
Maar wat de auto entrepreneur betreft kun je dus zien dat er cotisations worden afgedragen aan de CIPAV voor pension de vieilesse en derhalve hebben die AE’s er dan ook recht op. En het is belangrijk voor de MILJOEN mensen die onder dit régime ingeschreven zijn geweest dat deze zaken dan ook uitgevochten worden.
Ik ga over tot de orde van de dag. De vraagsteller is al lang afgehaakt.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?